Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü konsept. Fakat bu dü konsept konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışmutaş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri yürekin kritik olan bu dü konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı daha harisçekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması yürekin meydana getirilen çalışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı teamüllemlerinin hepsine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya yönelik bir çalışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da epey önemlidir. Hatta SEM çalışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çalışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çalışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde etmek yürekin meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu karşılaştırmayı berenarı daha harisçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki üstelik; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Kısaca SEO yürekin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir öteki önemli üstelik da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları evetğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu yer farklıdır. SEO çalışmaları daha natürel icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir yoğunluk akışı sağlamlar.
Bu dü konsept, yürekerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çalışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise amaç daha ticari evetğu yürekin yürekerikler SEO çalışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu ummak bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece dü konsept arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha eksiksiz evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.
Bir cevap yazın