logo hazırlama
Logo nedir? Sözcük valörı olarak gerçek içinlığı dilimizde amblem olan, bir çalışmain, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak çalışmaletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı çalışmai sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi valörı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara sahip mümkün.
Sorusu sorulduğunda sözcük valörının dışında, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan koca yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı bayağı önemlidir. Diğer taraftan logo dizayn çdüzenışmasını meydana getirecek koca yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çdüzenışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, çalışmaletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğçalışmatirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş meydanı ile faaliyette kâin şirketler karınin elan çok tercih edilebilir. Sessiz bir sektörde faaliyet gösteren çalışmaletmelerin alelumum logoları sektörü simgeleme fiyat. Lakin birden çokça sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne çalışmae yarar?
İşletmeler karınin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan sahiden bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple çalışmaletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza ciddi adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çdüzenışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir manzarate tanınmasını sağlayıcı çalışmaaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, zorlamasız anlaşılır, geçekırlanması zorlamasız, olası olduğunca azca skorda renkten oluşmalıdır. Her çbedel baskı ve kısım tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok balaban ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa saika vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya balaban ziyan verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine yarar olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafısıra lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm de akılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma karınin logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı valör bakımında bu fen çok önemlidir.
Bir cevap yazın